Ik wilde in mijn tussenjaar heel graag een speciale reis maken. Ik wilde nieuwe culturen leren kennen, een taal leren en natuurlijk ook veel plezier hebben. Samen met Angela van Weg-Wijs heb ik de reis van mijn dromen kunnen plannen, en ik had echt geen leuker tussenjaar kunnen hebben.
Ik heb eerst in San Sebastiaan een maand een cursus Spaans en surfen gedaan.
De school, het eten, de mensen, het uitgaansleven; alles was fantastisch!
Daarna ben ik 3 maanden met een internationale groep naar Zuid-Amerika gegaan, waar ik de gaafste backpacking trip ooit heb gedaan. De reis bestond uit vele onderdelen waaronder steden bezoeken, home-stays bij locals waarbij we Spaanse les kregen en een locale kunst zoals dansen of zilversmid, en treks waarbij we meerdere dagen door de bergen liepen met alleen onze backpacks, tenten en eten.
De uitzichten waren ongelofelijk en ik heb daar vrienden voor het leven gemaakt. Er komt zelfs één van de meisjes uit mijn groep naar dezelfde opleiding als ik!
Mijn jaar heb ik afgesloten met een reis naar Azië. Ik heb daar zelf en met vrienden rondgereisd, maar via Weg-Wijs ben ik bij een vrijwilligersorganisatie terecht gekomen en heb daar ook nog 4 weken gewerkt. Ik heb Engelse les gegeven aan kinderen en gewerkt op een schildpad conservatie. Al deze ervaringen waren heel bijzonder en ik heb er enorm veel van geleerd en genoten.
Ik zal dit jaar nooit vergeten!
Amelie




